Zbliżający się koniec roku może powodować wiele zmian w działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy rozpoczynający dopiero działalność, którzy zakładają księgę przychodów i rozchodów, powinni pamiętać o zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego o tym fakcie. Obowiązek ten dotyczy również przedsiębiorców, którzy prowadzili dotychczas księgi rachunkowe lub korzystali z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a teraz zakładają księgę przychodów i rozchodów.
Zawiadomienie składa się na piśmie do naczelnika urzędu skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż 20 dnia od założenia księgi. Jeżeli działalność gospodarcza jest prowadzona w formie spółki cywilnej, jawnej lub partnerskiej zawiadomienie o prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów składają wszyscy wspólnicy.
Jolenta Jaroniec-Mudziejewska ekspert w zakresie doradztwa podatkowego, Doradca Podatkowy nr 1844, Kancelaria Doradcy Podatkowego Poznań, ul. Grunwaldzka 133,
tel. 609 714 217, info@podatki.az.pl