Co do zasady, każdemu przedsiębiorcy przysługuje możliwość zawieszenia wykonywanej działalności gospodarczej, pod warunkiem, iż nie zatrudnia on pracowników. Zawieszenie takie możliwe jest na okres od 30 dni do maksymalnie 24 miesięcy, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu w formie pisemnej odpowiednim organom.
W tym okresie przedsiębiorca nie może osiągać przychodów z tej działalności. Z kolei w trakcie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej, przedsiębiorca winien wykonywać obowiązki przewidziane prawem, wynikające z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Należy pamięta, że status zawieszenia nie oznacza braku obowiązków, a co za tym idzie, nie jest on tożsamy z zamknięciem działalności gospodarczej.
Jolenta Jaroniec-Mudziejewska ekspert w zakresie doradztwa podatkowego, Doradca Podatkowy nr 1844, Kancelaria Doradcy Podatkowego Poznań, ul. Grunwaldzka 133,
tel. 609 714 217, info@podatki.az.pl